*janded

'cuz life is so random

Cele 7 coline ale Iașiului

Săptămâna trecută am vizitat Iașul! Pentru prima oară! 😀 Entuziasm maxim, evident! e surprinzător că până acum nu am reușit să-mi vizitez frații moldoveni. 🙂

Ca orice călătorie, s-a lăsat cu șoc cultural. Nu am avut probleme de accent – doar suntem moldoveni, ce naiba!

Am fost surprinsă de această Romă mioritică. Adică am avut o problemă cu străzile în pantă și mai în glumă, mai în serios le spuneam prietenilor mei că stau pe 7 coline. Aparent, vorbele mele erau adevărate: Iașul stă pe 7 coline, după cum zice și wiki. 🙂 Am avut un noroc chior, ca toate locurile în care trebuia să ajung să se afle în vârful unei astfel de coline, eventual și la ultimul etaj din clădire. Așadar a fost o săptămână activă.

photo (1)

Tramvaie. Multe chiar. Dacă în Galați dai din greșeală peste un tramvai, în Iași e o adevărată cultură locală. Tramvaiele sunt și ajung peste tot – chiar și în vârful colinelor. Au și autobuze, evident. Și maxi, dar tramvaiele sunt la putere.

Un lucru ce nu apuc să-l văd prea des în orasul natal, sunt – evident – colinele din jurul orașului. Dacă te afli într-un spațiu puțin mai aerisit, vezi dealuri și câmpii verzi. Frumos. 😀 Eu văd doar podișul Dobgrogei, când merg pe Faleza.

Eram puțin reticentă în ceea ce privește orașul. Mi-a plăcut istoria, știam că fusese unul dintre cele mai importante orașe ale țării, din foarte multe puncte de vedere. Dar eram ferm convinsă că și-a pierdut tot farmecul. Aparent nu. De 3 ori mai cosmopolit decât Galațiul, Iașul se reinventează: tot ce mișcă se reconstruiește.

photo Chiar dacă se lasă cu puțin haos, e de apreciat că își întrețin principalele atracții turistice și nu numai. Afișul din drepta l-am găsit în timp ce căutam un xerox. Nu-mi amintesc să fi văzut ceva asemănător și pe la noi. Drăguță idee, oricum. 😀

Mi s-a recomandat călduros să revin să vizitez Iașul, cam peste 5 ani, când vor termina de reconstruit orașul. Cu siguranță voi ține cont de acest sfat.

Principalul motiv pentru care am vizitat Roma-din-Moldova, au fost prietenii AIESECeri. 😀 Oameni faini, nu glumă! La fel de nebuni ca noi, cu idei multe, multe, molipsitor de prietenoși și entuziasmați. Nu vă zic cum a fost, pentru că experiența e mult prea faină ca sa o poți împărtăși. 😀

Îmi pare rău, că, deși am stat aproape o săptămână, nu am apucat să vad prea mult din oraș. Cu excepția Palas Mall – evident – ceea ce include și Palatul Culturii. Mi s-a spus că au cea mai frumoasă Grădină Botanică din țară. Mi-a venit greu să cred că e mai frumoasă decât cea din Cluj, dar asta rămâne de văzut.

Cert este faptul că este necesară o nouă vizită.  Trebuie să fac o listă cu locuri faine din Iași, ce merită văzute, așa că aștept sugestii. 😀

Am zis că omuleții din AIESEC Iași sunt super faini, da? 🙂

Single Post Navigation

One thought on “Cele 7 coline ale Iașiului

  1. Pingback: The Grape în Țara lui Andrei | *janded

Leave a Reply

